اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۲۳۱۵۳

اگر بی‌تعصب بودم ۶ امتیاز از استقلال کم می‌کردم

اگر بی‌تعصب بودم ۶ امتیاز از استقلال کم می‌کردم
پرونده صمد مرفاوی و استقلال بالاخره پس از ۷ سال بسته شد.
۲۱:۰۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۶
وانانیوز|

سرمربی و بازیکن اسبق این تیم بعد از پیگیری طلبش بابت سرمربیگری در استقلال طی فصل ۸۹-۸۸ از سوی بعضی از مسئولان باشگاه متهم به بی‌تعصبی شد و همین مسئله باعث عصبانیت شدید او شد. دیروز دقایقی پس از حل ماجرای آقاصمد، با او تماس گرفتیم و بابت همه این اتفاقات به گفت‌وگو نشستیم.

 

* بالاخره داستان طلب‌تان تمام شد و پرداخت کردند یا به قول بعضی از مدیران باشگاه استقلال همچنان «در دست پرداخت» است؟

نه بالاخره طلسم پرونده شکست (می‌خندد). صبح آقای نبی از فدراسیون تماس گرفتند. ایشان عضو کمیته تعیین وضعیت هستند. تماس گرفتند و اعلام کردند قضیه حل شده است. البته بر اساس قانون، هر سال ۵ درصد جریمه به اصل پول اضافه می‌شد که خودش رقم قابل ملاحظه‌ای است ولی من یک ریال از آن را نگرفتم چون عادت ندارم پول جریمه بخورم. اهل این پول‌ها نیستم. فقط حقم را می‌خواستم.

 

* البته در خلال این پرونده از طرف بعضی از مسئولان استقلال مورد انتقاد قرار گرفتید و نسبت‌هایی به شما داده شد.

من هم از همین ناراحت شدم. مشکلی با هواداران استقلال ندارم ولی می‌خواستند مرا جلوی طرفداران قرار بدهند. این عزیزان خودشان در جریان هستند که صمد مرفاوی چقدر برای استقلال دویده و سر هیچ‌کس هم منت نگذاشته است. من ۷ سال قبل حکم محرومیت استقلال را گرفتم ولی آیا روی آن اقدامی کردم؟ اگر صمد مرفاوی بی‌تعصب بود بر اساس حکمی دستش داشت ۶ امتیاز از استقلال کم می‌کرد ولی هرگز این کار را نکردم. حتی سر قضیه اخیر هم صراحتاً می‌گویم آقایان واقعیت را به هواداران استقلال نمی‌گویند.

 

* چطور؟

صراحتاً می‌گویم بابت شکایت من هیچ خطری از بابت حذف استقلال را تهدید نمی‌کرد ولی آقایان جوسازی کردند و گفتند استقلال به دلیل شکایت مرفاوی حذف می‌شود! کدام حذف؟ چرا بیخودی به مردم خوراک دادند تا هواداران عزیز را مقابل من قرار دهند؟

 

* یعنی استقلال به خاطر شکایت شما حذف نمی‌شد؟

نه آقا. کدام حذف؟ یعنی باشگاه حاضر می‌شد تیمش به خاطر طلب ۱۳۰ میلیونی مرفاوی حذف شود؟ از سوی دیگر من وکیل داشتم و می‌دانستم تا کجا جلو بروم که به استقلال لطمه نخورد. من در سال ۸۵ سرمربی استقلال بودم و دیدم پس از حذف تیم از آسیا به واسطه آن اشتباه مدیریتی، مردم چه حالی بودند. یعنی به نظر شما، صمد مرفاوی که با استقلال قهرمان آسیا شده در فینال جام باشگاه‌ها گل زده و جوانی‌اش را برای استقلال گذاشته، حاضر می‌شد تیم محبوبش از لیگ قهرمانان حذف شود؟

 

* اگر پول شما را نمی‌دادند چطور؟

باور کن اگر پول را نمی‌دادند و می‌دیدم استقلال در خطر حذف قرار گرفته، پرونده را می‌بستم و مختومه اعلام می‌کردم. پرونده را می‌بستم و خودم ضرر می‌کردم ولی نمی‌گذاشتم استقلال ضرر کند. البته در این ماجرا از یک مسئله دیگر هم ناراحت شدم.

 

* از چه مسئله‌ای؟

من ۷ سال دنبال طلبم بودم. به مدیران گفتم اما پیگیری نکردند ولی ۲ هفته با AFC مکاتبه کردم و به پولم رسیدم. آقایان می‌گویند چرا مرفاوی با داخلی‌ها مکاتبه نکرد؟ خب من که ۷ سال با داخلی‌ها مکاتبه کردم و نتیجه نگرفتم. اگر کارم را انجام می‌دادند که سراغ بیگانه‌ها نمی‌رفتم. به هر حال عیبی ندارد خدا برای ما هم بزرگ است. مرفاوی راضی است به رضای حق.

 

* از این بحث خارج شویم. استقلال دوباره صاحب کمیته فنی شده ولی طبیعی است شفر کار خودش را می‌کند.

ببینید، مربیان خارجی اصلاً اعتقادی به کمیته فنی ندارند. این یک واقعیت است. اعضای کمیته فنی استقلال همگی عزیز و محترم هستند ولی بعید می‌دانم شفر اصلاً در مورد جذب نفرات جدید و... با کمیته فوق مشورت کند. حالا شاید قرار است کمیته فنی در حیطه‌های دیگری فعالیت کند. البته فراموش نکنیم وقتی یک سرمربی را بیاوریم باید به او اختیار تام هم بدهیم. اختیار بدهیم و بابت نتایجی که کسب کرده توضیح بخواهیم.

 

* حرف آخر؟

فقط این را بگویم که یک روز آقای افتخاری من را به دفترش صدا کرد و گفت نصف پولت را ببخش. آقای توفیقی که می‌گفت ۶۰ درصد را کسر کن! این در حالی بود که من ۳۰ میلیون بابت پولی که نگرفته بودم مالیات دادم. یعنی آقایان می‌گفتند کلاً ۶۰ میلیون بگیر و نصف آن را هم که قبلاً مالیات داده بودم. این حکایت پیشکسوتی است که سال‌ها برای استقلال زحمت کشیده.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
برچسب ها: استقلال مرفاوی
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین